About the site

Car replicas are handicraft products and while in many countries, including Europeans, is legal in Italy are FORBIDDEN, is not only a question of copyright it’s also a matter of paperwork and bureaucracy. I find it very tasty and even fascinating, in times when the appearance is all, objects so “misleading” are emblematic. Anti-replicars people claim that such objects would damage original brands, I don’t agree, I don’t think that replicas take away costumer from the original. Who can buy a 300000 euro Ferrari certainly doesn’t buy a small fiberglass car Pontiac based at 30000 euro. These are products that pay homage to the original and allow lot of people to have a car that resembles that of their dreams. Certainly we should not end in the scam, a fake must be sold as a fake.

Le repliche sono prodotti artiginali e mentre in molti paesi, anche europei, sono legali da noi in Italia sono vietatissimi o di difficile omologazione, non è solo una questione di copyright è anche una questione di scartoffie e burocrazia. Io le trovo molto sfiziose e perfino affascinanti, in tempi in cui l’apparenza spesso è tutto oggetti così “ingannevoli” sono emblematici. I detrattori legali (o legalisti) del genere replica spesso dicono che questi oggetti danneggiano il produttore dell’originale, io non sono molto in accordo, non credo tolgano clienti all’originale, chi può comprare una Ferrari da 300000 euro certo non compra una vetturetta artigianale di vetroresina su base Pontiac a 30000 euro, sono prodotti che in una certa misura omaggiano l’originale e permettono a persone non milionarie di avere un’auto che somiglia a quella dei loro sogni. Certo non si deve scadere nella truffa un falso va venduto per falso.

//

Comments
  1. Pat says:

    Very, very well said! please check us out and let us know what you think of our achievement in therm of homage to the original… http://www.cccspeedster.com California Custom Coach 3rd Generation of Auburn Speedster… yes, we are back! Hope to hear from you soon, Pat

  2. israel santos says:

    como posso adquirir uma replica de ferrari 458 italia e possivel

Leave a comment